Een andere kijk op accountmanagement

"Facturabele vrienden" is het uitgangspunt van elke account manager. Vanzelfsprekend is de inhoud van de overeenkomst goed, maar wat wellicht een nog grotere waarde vertegenwoordigt, is dat je relatie met je opdrachtgever gebaseerd is op wederzijds respect en vertrouwen. Maar wat als je bijvoorbeeld wordt geconfronteerd met situaties dat:

  • je steeds lastiger afspraken maakt bij je bestaande klanten en/of prospects
  • de twee nieuwe directieleden binnen je DMU je een akelig onderbuikgevoel geven
  • je bij bepaalde klanten steeds "een prima tweede" wordt
  • het uitbouwen gelet op "cross- en/of upselling" niet succesvol is
  • je merkt aan jezelf dat je langere dagen gaat maken en steeds vaker de mail gebruikt als communicatiemiddel
  • ...

Aan je vaardigheden als accountmanager ligt het niet, want daar heb je al vele trainingen voor gevolgd. Het is iets anders, maar wat...? Weet en voel je van harte welkom om te komen onderzoeken en ervaren wat een je een andere kijk op accountmanagement oplevert. Je persoonlijke stijl van accountmanagement staat deze dag centraal: hoe ga jij in de dagelijkse praktijk om met accountmanagement en wat zijn antwoorden op die vraagstukken waar je nu mee worstelt?

Deze workshop is voor elk team dat een verdieping zoekt in de eigen wijze van accountmanagement. Het gaat niet over hoe je iets doet maar waarom je iets (bewust of onbewust) nalaat.  Door inzicht te krijgen in jezelf, functionerend in een bepaalde situatie, word je tijdens deze workshop bewust van je huidige manier van accountmanagement. En wat je kunt veranderen. Zowel individueel als binnen het team waarin wordt geopereerd.

Ik maak tijdens deze workshop gebruik van een paard ter ondersteuning van jouw persoonlijke leerproces.  Ervaring leert dat de spiegel die het paard voor houdt, vele malen sterker is dan de woorden van een mens. Dit omdat paarden direct reageren, objectief, eerlijk en confronterend zijn, werken zonder oordeel en zonder eigen agenda.